۲۲۱ اثر به اولین جشنواره ملی رسانه‌ای " گره" ارسال شد

۲۲۱ اثر به اولین جشنواره ملی رسانه‌ای " گره" ارسال شد

رضا مبینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ارائه فراخوان این جشنواره از اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا اظهار کرد: در بازه زمانی اعلام شده برای ارسال آثار ۲۲۱ اثر به اولین جشنواره ملی رسانه‌ای " گره" ارسال شد که در حال داوری است.

وی تصریح کرد: کانون بسیج رسانه نکا به عنوان پایلوت بسیج رسانه کشور در یادداشت نویسی و پایتخت یادداشت نویسی ایران، میزبان جشنواره ملی رسانه‌ای " گره" با موضوع تخصصی یادداشت نویسی "کرونا" است، جشنواره‌ای که به همت و میزبانی کانون بسیج رسانه نکا و با همکاری سازمان بسیج رسانه مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و بیمه تعاون کشور برگزار می‌شود.

دبیر این جشنواره با بیان اینکه جشنواره ملی رسانه‌ای گره در حوزه تخصصی یادداشت نویسی " کرونا" برگزار و شامل شاخه‌ها و رشته‌های دیگری نبود، گفت: این جشنواره در حوزه تخصصی یادداشت نویسی بود که با توجه به شرایط بحرانی جامعه استقبال خوبی از آن انجام شد.

مبینی با اعلام اینکه زمان ارسال آثار از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه ۹۹ بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد ارسال آثار در روزهای پایانی افزایش یافت این بازه زمانی از ۱۵ فروردین تا ۳۱ فروردین ماه ۹۹ تمدید شد.

وی ادامه داد: زمان ارسال آثار بطور رسمی در ۳۱ فروردین ماه به اتمام رسید اما با توجه به تقاضای برخی از نمایندگان جشنواره در استان‌های مختلف کشور جهت تمدید مجدد جشنواره، بر آن شدیم که زمان ارسال آثار جشنواره را به مدت ۱۵ روز به حالت استندبای نگه داریم تا استان هایی که دیرتر  در جریان جشنواره قرار گرفتند بتوانند آثار خود را برای ما ارسال کنند.

دبیر جشنواره ملی رسانه ای " گره" افزود: در مجموع ۲۲۱ اثر از ۲۳ استان کشور برای ما ارسال شد که استان های مازندران، همدان و لرستان بیشترین آثار ارسالی را داشتند، این آثار ابتدا در مرحله راستی آزمایی قرار گرفت که در این مرحله ۳۱ اثر حذف و ۱۹۰ اثر باقی ماند و به مرحله داوری رسید.

مبینی با اشاره به اینکه شاید از نظر برخی تعداد آثار ارسال شده کم باشد، یادآور شد: با توجه به اینکه این جشنواره فقط در حوزه تخصصی یادداشت نویسی برگزار شد، اکثر شرکت کننده ها از اهالی رسانه یعنی نویسندگان، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران بودند؛ در مجموع آثار خوبی ارسال شد که در کنار همه این موارد، کیفیت آثار اولویت مهم ما بود. 

وی بیان کرد: ما در جشنواره به دنبال کیفیت هستیم که در مجموع ۱۹۰ اثر برای داوری ارسال شد و داوران در حال بررسی این آثار هستند که نتیجه در دهه اول خرداد ماه به ما اعلام خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای " گره" با اشاره به زمان برگزاری اختتامیه جشنواره گفت: در ستاد برگزاری جشنواره مقرر شد که دهه سوم خرداد ماه اختتامیه جشنواره در نکا برگزار شود که امیدواریم در آن تاریخ جشن خداحافظی کرونا را هم بگیریم.

مبینی گفت: اولین جشنواره ملی رسانه‌ای " گره " در حوزه یادداشت نویسی و با موضوع " کرونا " با حضور مسئولان کشوری و استانی دهه سوم خرداد ماه به میزبانی بسیج رسانه نکا در شهرستان نکا مازندران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

فراخوان جشنواره ملی رسانه‌ای " گره" منتشر شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha